ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!




  Οι δεινόσαυροι είναι ένα θέμα που ενθουσιάζει τα παιδιά από την πιο μικρή ηλικία! Γι’ αυτό τον λόγο, αποφασίσαμε να ζωντανέψουμε τους δεινόσαυρους μέσα στη τάξη μας και να τους γνωρίσουμε καλύτερα. Ήταν ένα θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε σχεδόν δύο εβδομάδες και η παρουσίαση που ακολουθεί είναι η δουλειά και από τα 8 τμήματα του παιδικού σταθμού μας.

  Η αφετηρία των συζητήσεών μας αποτέλεσε ένα παιδικό παραμύθι «Ένας παιχνιδιάρης δεινόσαυρος» του Jack Tickle. Εκεί γνωρίσαμε τους πρώτους δεινόσαυρους, παρατηρήσαμε τα σώματα τους, τις ιδιαιτερότητές τους και τα χρώματά τους. Μάθαμε ότι υπήρχαν δεινόσαυροι τόσο στη γη όσο στον ουρανό και στη θάλασσα! Στη συνέχεια, είδαμε ζωντανούς δεινόσαυρους μπροστά μας!

     Τι; Δεν το πιστεύετε;

  Κι όμως, μέσα από το βιβλίο «Οι δεινόσαυροι επιστρέφουν. Ο Ντίνος σε νέες περιπέτειες» της κ. Παπούλια, οι δεινόσαυροι ζωντάνεψαν και παρουσιάστηκαν μπροστά σε όλους μας! Μέσω της τεχνολογίας και του συγκεκριμένου βιβλίου, οι δεινόσαυροι εμφανίζονται σε τρισδιάστατη προβολή και καταφέραμε να παρατηρήσουμε και να σχολιάσουμε τα χαρακτηριστικά τους.

                    


  Κατασκευάσαμε αυγά δεινοσαύρων τα οποία διακόσμησαν τις τάξεις μας, παίξαμε με τις δικές μας δαχτυλόκουκλες (δεινόσαυροι μωρά). Με τα μικρά μας χεράκια ζωγραφίσαμε είτε με την τεχνική του αποτυπώματος της παλάμης είτε με την τεχνική της απομόνωσης.


   Κατασκευάσαμε τρισδιάστατους δεινόσαυρους, διακοσμήσαμε με την προσωπική μας πινελιά το σώμα τους, δημιουργήσαμε ίχνη με τα αποτυπώματα των ποδιών τους, και χοροπηδήσαμε πάνω στις τεράστιες πατούσες τους!



Δημιουργήσαμε παιχνίδια με ανακυκλώσιμα υλικά και παίξαμε με τους κρίκους. Στόχος μας; Να περάσουμε τον κρίκο μέσα από τα κέρατα του δεινοσαύρου!


  Παίξαμε παιχνίδια παρατήρησης και αντιστοίχισης. Αρχικά, τοποθετήσαμε τα μωρά δεινόσαυρους πάνω στο αντίστοιχο χρώμα αυγό τους και στη συνέχεια, αντιστοιχίσαμε τη μαμά δεινόσαυρο με το παιδί της. Μέσα από αυτά τα παιχνίδια αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα, η παρατήρηση και η εκμάθηση χρωμάτων και των εννοιών “μικρό - μεγάλο”. Στο τέλος, βρίσκαμε τις ίδιες σκιές δεινοσαύρων και δημιουργούσαμε ζευγάρια.


  Με τη βοήθεια ενός φακού, ζωντανέψαμε τις σκιές των δεινοσαύρων στους τοίχους της τάξης μας και παίξαμε με αυτές θέατρο σκιών.

             

  Φυσικά, δεν έλειψαν τα μαθήματα φυσικής μέσω των πειραμάτων! Δημιουργήσαμε ένα ηφαίστειο και είδαμε την λάβα να εκρήγνυται και να γεμίζει τη βλάστηση που βρισκόταν γύρω από αυτό.

  


   Μάθαμε πως πλέον δεν ζούνε οι δεινόσαυροι αλλά γνωρίζουμε γι' αυτούς από τις ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί. Σε αυτές τις ανασκαφές βρέθηκαν απολιθώματα, πέτρες με αποτυπώματα των δεινοσαύρων! Έτσι, ήρθε η σειρά μας να ανακαλύψουμε απολιθώματα! Δημιουργήσαμε τα δικά μας με πηλό και το αποτύπωμα διαφορετικών δεινοσαύρων. Στη συνέχεια, μέσα αισθητηριακών παιχνιδιών (sensory play) και τη χρήση μεγεθυντικού φακού και πινέλων, ανακαλύψαμε μέσα από την άμμο τα απολιθώματα.

 

 

   Δεν σταματήσαμε, όμως, εκεί. Δημιουργήσαμε έναν τεράστιο σκελετό δεινοσαύρου μέσα στη τάξη μας!

   Και ζωγραφίσαμε τις σκιές των παιχνιδιών μας εκμεταλλευόμενοι τον υπέροχο και ζεστό ήλιο του καλοκαιριού.

   Τελειώσαμε την υπέροχη, αυτή, θεματική μας ενότητα με την τεχνολογική εκπαίδευση. Για άλλη μια φορά, το μικρό μας ρομπότ μας βοήθησε να βρούμε τους δεινόσαυρους και μας οδήγησε στο φοβερό ηφαίστειο!



Περάσαμε δυο υπέροχες εβδομάδες ανακαλύπτοντας τον φανταστικό κόσμο των δεινοσαύρων. Μικροί και μεγάλοι απολαύσαμε αυτό το ταξίδι και αναμένουμε την επόμενη θεματική μας ενότητα.


Σχόλια